Εμφανιζόμενη ανάρτηση
Η Αλεξάνδρα το παληκάρι
Απρίλης του 48 ή εκεί γύρω κάπου, ήταν και η Αλεξάνδρα μικρό κοριτσι τότε έπαιρνε στο κατόπι τα μπουλούκια των τσιγγάνων που πέρναγαν ...
4 Ιουλ 2008
ΥΓΕΙΑ - Eξατομικεύεται η θεραπευτική στην ογκολογία
Πηγή: Express.gr
04/07/08-15:16
"Σε νέα φάση εισέρχεται η ιατρική επιστήμη στον τομέα της καταπολέμησης διαφόρων μορφών καρκίνου, καθώς οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και πλέον δεν γίνονται απλά βήματα, αλλά άλματα", διατύπωσε ο ογκολόγος παθολόγος, Ιωάννης Βαρθαλίτης, πρόεδρος του 3ου Φόρουμ Ογκολογίας, οι εργασίες του οποίου άρχισαν σήμερα στα Χανιά.
"Αρχίζουμε να εξατομικεύουμε τη θεραπευτική μας πρακτική. Δηλαδή, περνάμε στη θεραπεία που ισχύει για τον κάθε ένα ξεχωριστά, ανάλογα με το γονιδιακό του προφίλ", τόνισε ο κ. Βαρθαλίτης και συμπλήρωσε πώς, "η εξατομικευμένη θεραπεία έχει φέρει, ήδη, σημαντικά αποτελέσματα, καθώς η πρόοδος της επιστήμης δεν γίνεται πλέον βήμα - βήμα, αλλά άλμα - άλμα".
Ο ίδιος, πάντως, διευκρίνισε πώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμα αρχείο νεοπλασιών και συνεπώς, δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για τις νεοπλασίες, αλλά εξήρε τις υποδομές στην Κρήτη, οι οποίες, όπως είπε, είναι σε υψηλό επίπεδο, παρότι "αυτό που λείπει, από το νοσοκομείο Χανίων, είναι το ακτινοθεραπευτικό τμήμα".
Ο διευθυντής της μονάδας μεταμόσχευσης μυελού των οστών του Νοσοκομείου Παίδων, Στέλιος Γραφάκος, μίλησε για την παιδική λευχαιμία.
"Είναι νόσημα που ταλαιπωρεί και τα παιδιά και τους μεγάλους, αλλά, ευτυχώς, αντιμετωπίζεται με επιτυχία και θεραπεύεται σε ένα σημαντικό ποσοστό. Τα παιδιά γίνονται καλά σε ποσοστό 80%", είπε.
Ο κ. Γραφάκος υπογράμμισε πως στη μονάδα της οποίας ηγείται έχουν γίνει 436 μεταμοσχεύσεις με ποσοστό επιτυχίας 75%, ενώ ανάλογο ποσοστό επιτυχίας καταγράφουν και οι μεταμοσχεύσεις σε ενήλικες.
Στον καρκίνο του προστάτη αναφέρθηκε ο ογκολόγος Νίκος Ζαπόγλου επισημαίνοντας ότι "σήμερα ένας στους τέσσερις άνδρες μπορεί να αντιμετωπίσει τη νόσο" και παρουσίασε την μέθοδο της "επεμβατικής ακτινοογκολογίας", δηλαδή της ακτινοβολίας του προστάτη εκ των έσω.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαπόγλου, ο καρκίνος του προστάτη, σε αρχικό στάδιο, αντιμετωπίζεται με επιτυχία, σε ποσοστό άνω του 95%
3 Ιουλ 2008
διήμερο οδοιπορικό αντίστασης - κατάληψη του Ξενία στην Πάρνηθα
έτσι έγραφε το τεράστιο πανώ που ανήρτησε ομάδα αντιεξουσιαστών στη συμβολική διήμερη κατάληψη που πραγματοποίησαν στο ΞΕΝΙΑ στην Πάρνηθα το περασμένο Σαββατοκύριακο 28-29 Ιουνίου
Παρατίθεται παρακάτω αυτούσια η δημοσίευση των αποτελεσμάτων της δράσης αυτής από το forum του oikologio.gr :
διήμερο οδοιπορικό αντίστασης - κατάληψη του Ξενία στην Πάρνηθα
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=886190
ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΝΗΘΑ (!) - ΕΠΕΙΓΟΝ ΟΛΟΙ ΑΥΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΝΗΘΑ
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=886412
Πάρνηθα, Κατάληψη του Ξενία τώρα!
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=886511
Φωτογραφίες από τη συμβολική κατάληψη του Ξενία στην Πάρνηθα
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=887056
φωτό από το διήμερο οδοιπορικό αντίστασης - πάρνηθα
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=887223
Δεν ξέχασαν την Πάρνηθα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 30/06/2008
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=888146
Για το διήμερο οδοιπορικό αντίστασης στην Πάρνηθα
Kείμενα, δημοσιεύσεις και φωτογραφίες από το Διήμερο οδοιπορικό αντίστασης στην Πάρνηθα και τη συμβολική κατάληψη του ΞΕΝΙΑ (που προορίζεται για προέκταση του Καζίνου) ενα χρόνο μετα το ολοκαύτωμα του δασους
Πάρνηθα: Ένας χρόνος μετά την καταστροφή
πηγή: http://www.oikologio.gr
Το Σάββατο 28 Ιουνίου του 2008, μία μικρή ομάδα μελών του Οικολογίου επισκέφτηκε το πληγωμένο βουνό της Αττικής, ακριβώς ένα χρόνο μετά τη μεγάλη πυρκαγιά που αποτέφρωσε 65 χιλιάδες στρέμματα δάσους. Μαζί μας είχαμε τον Φώτη Ξυστράκη, υποψήφιο διδάκτορα δασολογίας και ενεργό μέλος του Οικολογίου. Τονίζοντας το γεγονός ότι η φύση διαθέτει τους δικούς της μηχανισμούς και ρυθμούς ανάπλασης, ο Φώτης μας μίλησε για τα είδη της ελάτης και τις ιδιαιτερότητες που αφορούν στην εξάπλωση τους, τη φυσική και τεχνητή αναδάσωση, καθώς και τον κίνδυνο της διάβρωσης των εδαφών που ελλοχεύει στις καμμένες δασικές εκτάσεις.
Στην παρέα μας συμμετείχαν μέλη του ΕΔΑΣΑ (Εθελοντές Δασοπυροπροστασίας Αττικής), οι οποίοι μας ενημέρωσαν σχετικά με τις δραστηριότητες τους και στη συνέχεια μας οδήγησαν στο πυροφυλάκιο της θέσης Σκίπιζα.
Στη διάρκεια της πεζοπορίας μας, περάσαμε από καμμένες περιοχές όπου είχαν τοποθετηθεί κορμοδέματα, ενώ η πανοραμική θέα από το πυροφυλάκιο μας έδωσε μια συγκλονιστική εικόνα της έκτασης της περσινής καταστροφής.
Τα μέλη της ομάδας του Οικολογίου διανυκτέρευσαν στο καταφύγιο που βρίσκεται στο Μπάφι, αναχωρώντας την επόμενη μέρα μετά από πεζοπορία στο ελατοδάσος της Πάρνηθας.
Μερικές πρώτες φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε στην gallery του Οικολογίου.
2 Ιουλ 2008
Video Art Festival Μηδέν
www.festivalmiden.gr, info@festivalmiden.gr
Video Art Festival Μηδέν
Το φεστιβάλ βιντεοτέχνης της Καλαμάτας
festival μηδέν 2008
«ξεκίνα απ' το μηδέν»
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Για τέταρτη συνεχή χρονιά το Festival Μηδέν είναι έτοιμο να ανοίξει την ψηφιακή αυλαία του στη γραφική γειτονιά του ιστορικού κέντρου της Καλαμάτας, με στόχο να παρουσιάσει τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της παγκόσμιας βιντεοδημιουργίας του καιρού μας.
Το φετινό πρόγραμμα ξεκινάει την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στις 9.20 μ.μ. στην πλατεία Αμφείας, ενώ οι προβολές θα συνεχιστούν στον ίδιο χώρο τα βράδια του Σαββάτου και της Κυριακής, 5 και 6 Ιουλίου αντίστοιχα.
Ειδικά αφιερώματα σε καλλιτέχνες και ομάδες, διαδραστικά έργα που καλούν τον θεατή να συμμετέχει, βίντεο καταξιωμένων δημιουργών, έργα φοιτητών και ακαδημαϊκών από τις σημαντικότερες καλλιτεχνικές σχολές πανεπιστημίων της Ελλάδας και του εξωτερικού, αλλά και ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στον καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας και πρωτοπόρο Έλληνα βιντεοκαλλιτέχνη, Δρ. Μάνθο Σαντοριναίο, υπόσχονται ένα ανανεωμένο και δυναμικότερο από ποτέ Φεστιβάλ Μηδέν.
Τα βίντεο που υποβλήθηκαν φέτος, προερχόμενα από κάθε γωνιά του πλανήτη, ξεπέρασαν τα 600. Περισσότερες από 40 χώρες δίνουν και φέτος το «παρών» στο καθιερωμένο πλέον ραντεβού της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας για μια τριήμερη «γιορτή αφιερωμένη στη βιντεοδημιουργία».
Συνολικά πρόκειται να παρουσιαστούν 205 έργα, ενώ το πρόγραμμα προβολών του φεστιβάλ και φέτος διαρθρώνεται σε ειδικές ενότητες και αφιερώματα, διευκολύνοντας την «ανάγνωση» των έργων, που καλύπτουν γενικά ένα ευρύ φάσμα σύγχρονων προβληματισμών, τάσεων και τεχνοτροπιών.
Αναλυτικά, οι ενότητες έχουν ως εξής:
1. Πειραματικά μουσικά βίντεο (με πρωτότυπη μουσική). Η πολυσυζητημένη σχέση εικόνας και ήχου, μέσα από την ιδιαίτερη ματιά του κάθε δημιουργού. Μουσικοί, συγκροτήματα και εικαστικοί καλλιτέχνες συναντιούνται σε αυτή την ενότητα, με κοινό άξονα τη μουσική, την πρωτοτυπία και τον πειραματισμό.
2. Επικεφαλίδες / Headlines. Η καλλιτεχνική ομάδα του Φεστιβάλ πρότεινε στους βιντεοκαλλιτέχνες τον συγκεκριμένο τίτλο χωρίς επεξηγήσεις. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η κυρίαρχη κουλτούρα και οι μηχανισμοί που τη διαμορφώνουν, η κοινωνική σύγκρουση, οι πληροφορίες αλλά ακόμα και η σχέση του ατόμου με την ίδια του τη ζωή και τις επικεφαλίδες που επιλέγει να δώσει στην κάθε περίσταση είναι μόνο μερικές από τις σκέψεις των καλλιτεχνών που αποτυπώνονται εδώ.
3. Πειραματικό animation. 16 έργα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα τεχνικών και εικαστικών πειραματισμών. Από το «παραδοσιακό» κινούμενο σχέδιο με σχέδιο στο χέρι, μέχρι τα ψηφιακά τρισδιάστατα γραφικά, οι καλλιτέχνες καταθέτουν τη δική τους εκδοχή για το σύγχρονο πειραματικό animation.
4. Βιντεοτοπία / Videotopia. Έργα που εμπνέονται από την ιστορία της Τέχνης, ανατρεπτικά και ανεπιτήδευτα σχόλια πάνω στην καθημερινότητα, σε μια ενότητα με δυνατούς ρυθμούς που αποπνέει ειρωνική και ταυτόχρονα ποιητική διάθεση.
5.Μεσόγειος. Καλλιτέχνες της Μεσογείου διερευνούν την ξεχωριστή πολιτιστική ταυτότητα των χωρών της περιοχής, αναδεικνύοντας πιθανές σχέσεις, αντιθέσεις και κοινούς προβληματισμούς.
6. Προσωπική ταυτότητα / Personal Identity. Και η συγκεκριμένη θεματική δόθηκε στους καλλιτέχνες χωρίς άλλες επεξηγήσεις. Οι καλλιτέχνες εικονοποιούν τον ορισμό της διαφορετικότητας, αλλά και τις αλληλεπικαλυπτόμενες «μάσκες» του ατόμου, εξερευνώντας ένα ευρύ πεδίο από λεπτές αποχρώσεις μέχρι εκκεντρικούς συμβολισμούς.
7. Περισκόπιο / Periscope. Σφαιρική ματιά στη σύγχρονη ελληνική και παγκόσμια βιντεοτέχνη, όπου κυρίαρχο ρόλο έχει η αισθητική και η φόρμα.
8. Φοιτητικά βίντεο. Στην ενότητα παρουσιάζονται έργα φοιτητών από πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ανάμεσά τους, μια ενότητα έργων από το Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας (Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Κέρκυρα), σε επιμέλεια Μαριάννας Στραπατσάκη, έργα από το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) και το Τμήμα Γραφιστικής της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών (ΤΕΙ Αθήνας).
9. Ειδικά προγράμματα-αφιερώματα και ειδικές προσκλήσεις συμμετοχής για καλλιτέχνες του βίντεο και των ψηφιακών τεχνών.
- Personal Cinema. The Making of Balkan Wars: The Game. Το έργο “The Making of Balkan Wars: The Game” χρησιμοποιεί τη γλώσσα των βιντεοπαιχνιδιών με επικές πολεμικές περιπέτειες, για να μιλήσει για τη γεωπολιτική ιστορία των Βαλκανίων. Πρόκειται για το πιο γνωστό πρότζεκτ των Personal Cinema (ξεκίνησε το 2002), όπου συμμετέχουν συνολικά περισσότεροι από 50 καλλιτέχνες από 17 χώρες, κυρίως από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Την ομάδα Personal Cinema αποτελούν οι: Δάφνη Δραγώνα, Ηλίας Μαρμαράς, Andy Deck, Mάγια Μπόντζου, Δημήτρης Ντοκαντζής, Στέλιος Γιαννουλάκης, Βασίλης Κόκκας, Nικόλας Κοζάκης, Πάνος Παπαδόπουλος, Γιάννης Σκουλιδάς, Αλέξανδρος Σπυρόπουλος, Stewart Ziff. Η παρουσίαση γίνεται μετά από ειδική πρόσκληση του Festival Μηδέν.
- Into the Pill. Η διαδικτυακή πλατφόρμα Into the Pill παρουσιάζει μια ενότητα βίντεο 16 καλλιτεχνών σε δική της παραγωγή και επιμέλεια, κατόπιν ειδικής πρόσκλησης από το Festival Μηδέν. Η γνωστή ομάδα λειτουργεί από τις αρχές του 2006 και εκδίδει ηλεκτρονικά τεύχη με έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, ενώ παράλληλα συμμετέχει σε προβολές σε μουσεία, φεστιβάλ, γκαλερί καθώς και σε ανεξάρτητους χώρους. Στον βασικό πυρήνα της ομάδας συμμετέχουν οι Γιάννης Γρηγοριάδης, Κατερίνα Ηλιοπούλου, Λίνα Θεοδώρου, Γιάννης Ισιδώρου, Βασιλεία Στυλιανίδου.
- Flag Metamorphoses. Ομαδικό πρότζεκτ σε εξέλιξη, διαδραστική παρουσίαση 28 βίντεο από διάφορους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, που διαπραγματεύονται τη σημειολογία και την εικονογραφία της σημαίας σαν σύμβολο, σε μια εναλλακτική «εθνική» και «δι-εθνική» κινούμενη εικονογραφία με flash animation.
Ιδέα / Συντονισμός: Myriam Thyes (Γερμανία, 2005-08).
Την αφίσα του Festival Μηδέν για το 2008
σχεδίασε ο καλλιτέχνης Γιώργος Βαβυλουσάκης.
Αφιέρωμα στον Μάνθο Σαντοριναίο
Σάββατο 5 Ιουλίου, 7 μ.μ., Αίθουσα συναυλιών Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας
Μικρό οδοιπορικό από τον αναλογικό στον ψηφιακό πολιτισμό, μέσα από παρουσιάσεις έργων, κειμένων και προσωπικών σκέψεων
Το Festival Μηδέν προσκαλεί έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν με το βίντεο και τις ψηφιακές τεχνολογίες γενικότερα.
Ο Μάνθος Σαντοριναίος, παράλληλα με το προσωπικό του εικαστικό έργο, δραστηριοποιήθηκε και σε άλλα πεδία, προωθώντας τις ψηφιακές μορφές τέχνης και την έρευνα για την τέχνη και τις τεχνολογικές εφαρμογές στην Ελλάδα: σκηνοθέτησε πειραματικές εκπομπές τέχνης για την κρατική τηλεόραση, δημιούργησε το Κέντρο για τον Ψηφιακό Πολιτισμό «Φούρνος» και καθιέρωσε το Medi@terra, το σημαντικότερο ελληνικό φεστιβάλ για την τέχνη και την τεχνολογία, ενώ παράλληλα οργανώνει διάφορα project, όπως το microMuseum, στο διαδίκτυο. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «De la civilisation du papier à la civilisation du numérique» ( Harmattan 08 ). Τα τελευταία χρόνια διδάσκει Βιντεοτέχνη και Πολυμέσα στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και στο ΠΜΣ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης».
Το Video Art Festival Μηδέν, το πρώτο αφιέρωμα στη βίντεο-δημιουργία που πραγματοποιείται στην ελληνική περιφέρεια και συγκεκριμένα σε ανοιχτό δημόσιο χώρο, είναι μια πρωτοβουλία για τη διάδοση και καλλιέργεια της ελεύθερης έκφρασης, σε μια εποχή όπου η εικόνα διαδραματίζει όλο και πιο κυρίαρχο ρόλο.
Οι κύριες εκδηλώσεις του φεστιβάλ πραγματοποιούνται σταθερά στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, σε ανοιχτούς χώρους του Ιστορικού Κέντρου Καλαμάτας, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Ο χαρακτήρας του φεστιβάλ είναι μη-κερδοσκοπικός.
Το φεστιβάλ οργανώνει και διαχειρίζεται μια ομάδα εικαστικών καλλιτεχνών με κοινό τόπο καταγωγής την Καλαμάτα και κοινό πεδίο καλλιτεχνικής έρευνας τη βιντεοτέχνη.
Το Festival Μηδέν είναι μια παραγωγή της “Sea Level” (Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία).
Συνδιοργάνωση: Δήμος Καλαμάτας.
Με την υποστήριξη του Οργανισμού Ιστορικού Κέντρου Καλαμάτας και του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας.
Επικοινωνία
Καλλιτεχνικός υπεύθυνος: Γιώργος Δημητρακόπουλος (gd@festivalmiden.gr)
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Γιούλα Παπαδοπούλου (gioulap@yahoo.gr)
Μαργαρίτα Σταυράκη (stavrakirita@hotmail.com)
www.festivalmiden.gr - info@festivalmiden.gr
1 Ιουλ 2008
Αήτητη Ηλιθιότητα
Αήτητη Ηλιθιότητα! Ρυτιδιασμένη και δύσοσμη...
Σουλατσάρει ανάμεσά μας, χειραγωγεί και δοξάζεται...
αποφασίζει διατάσει, και πολτοποιεί δημόσια και ιδιωτικά...
Κατεδαφίζει τα ελάχιστα υπολείμματα αξιών,
ξεριζώνει τα ισχνά ριζά κάθε ελεύθερης σκέψης...
Αναπαράγεται γοργά, κυριεύει...
Κατατρώει το χώρο και το χρόνο...
Καθυποτάσει το θέλω, ισοπεδώνει το πρέπει...
Κυριαρχεί, εξουσιάζει...
Κάθιδρη την παρακολουθώ να εκτυλίσσεται παντού..
απλώνει σαν καπνός πάνω σε καιγόμενο δάσος...
εκείνο το δάσος που το λένε κοινωνία, ζωή, ανθρώπινη υπόσταση...
και σκοτώνει τα παιδιά μας με οικτρά κίνητρα τιποτένια...
Πόσο κάνει το στρέμα στον ΑΡΗ;;;
παρακαλώ κρατήστε μου ένα κομάτι Αρη, με θέα στη θάλασσα και θεμέλιο στο βουνό...
Καλή σου νύχτα φτωχέ μου τόπε... πόσο λυπάμαι!...
Χριστίνα Σαββατιανού/ 29-03-2007
30 Ιουν 2008
Νερό - Γράμμα από το 2070
Εκστρατεία εξοικονόμησης νερού "Ούτε σταγόνα χαμένη"
Πηγή: ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS
To Μάρτιο του 2008, το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS ξεκίνησε την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την εξοικονόμηση του νερού «Ούτε σταγόνα χαμένη» σε συνεργασία με το ΣΚΑΙ, την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, το ΕΜΠ και τη ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ.
Η έναρξη της εκστρατείας ανακοινώθηκε στην Ημερίδα «Το νερό στην εποχή της κλιματικής αλλαγής» που διοργάνωσε το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Ελλάδα με τη συνεργασία του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ, την υποστήριξη του ΣΚΑΙ και της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, την ευγενική υποστήριξη του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, υπό την αιγίδα της UNEP/MAP, με χορηγό την ALPHA BANK και χορηγό επικοινωνίας το IN.GR.
Στόχος της εκστρατείας για την εξοικονόμηση του νερού είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση πολιτών, αγροτών και θεσμικών φορέων για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στα υδατικά αποθέματα, τον ορατό – σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων – κίνδυνο λειψυδρίας, την εν ημέρωση για τα πράσινα επαγγέλματα, που υιοθετούν τρόπους, τεχνικές και εξαρτήματα που δεν επιβαρύνουν, αλλά αντίθετα προστατεύουν το περιβάλλον και την ευθύνη που έχουμε όλοι μας να διασώσουμε αυτό το τόσο πολύτιμο για την ανθρώπινη ζωή αγαθό.
Παράλληλα, με την ενημέρωση, δημιουργήθηκε μια τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών, που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να καταγγέλλουν τις αρνητικές και σπάταλες πρακτικές, καθώς και τις βλάβες του δικτύου ύδρευσης που πέφτουν στην αντίληψή τους.
Η εκστρατεία θα ολοκληρωθεί το Μάιο, με τη συλλογή υπογραφών σε τρία δεσμευτικά κείμενα (τρεις δωδεκαλόγους) , το ένα από τα οποία θα απευθύνεται στους πολίτες, το δεύτερο στους αγρότες και το τρίτο στους φορείς και θα ζητά την εθελοντική τους δέσμευση στην εξοικονόμηση του νερού με την υιοθέτηση των αναφερόμενων καλών πρακτικών και πολιτικών.
Το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS συνέταξε ένα προσχέδιο των τριών δωδεκαλόγων, οι οποίοι θα αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων φορέων και θα καταλήξουν στην τελική τους μορφή, η οποία θα δημοσιευθεί, προκειμένου να αρχίσει η συλλογή υπογραφών.
Προσχέδιο δωδεκαλόγου προς τους πολίτες (download)
Προσχέδιο δωδεκαλόγου προς τους αγρότες (download)
Προσχέδιο δωδεκαλόγου προς τους φορείς (download)
Περισσότερες πληροφορίες για την εκστρατεία και για σχετικές δραστηριότητες μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.medsos.gr/content/blogcategory/128/201/
http://www.skai.gr/nero/sign.php
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ - βιβλίο -
Ένα πλήρες βιβλίο για την φωτογραφία σε ηλεκτρονική μορφή.
Μια νέα έκδοση κυκλοφόρησε από το περιοδικό Φωτογραφικό Είδωλο.
Ένα σύγχρονο βιβλίο, που έχει σκοπό να καλύψει με την μεγαλύτερη δυνατή πληρότητα τις ανάγκες ενός ερασιτέχνη ή σπουδαστή ή επαγγελματία φωτογράφου.
Η φωτογραφία αντιμετωπίζεται μικτά (ψηφιακή και αναλογική μαζί), όπως άλλωστε είναι η σημερινή μορφή της. Στην ύλη του περιλαμβάνονται:
Οι οριοθετήσεις, για την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου, ο εξοπλισμός που χρειαζόμαστε, η λήψη, στην οποία δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην φωτομέτρηση, που αποτελεί και τον σημαντικότερο παράγοντά της, ο σκοτεινός θάλαμος (ασπρόμαυρος και έγχρωμος), που παραμένει μια βασική υποχρεωτική δραστηριότητα για όσους θέλουν «φωτογραφική ταυτότητα», ο φωτισμός, που οι περισσότεροι παραμελούν, παρά την σπουδαιότητά του και τέλος η ψηφιακή επεξεργασία, δοσμένη στα μέτρα της φωτογραφίας, με τέτοιο τρόπο, που να αφορά παράλληλα τον αρχάριο, αλλά και τον «ψαγμένο» φωτογράφο.
Η ηλεκτρονική έκδοση είναι διαθέσιμη για κατέβασμα
από την ιστοσελίδα του περιοδικού:
http://www.photoeidolo.gr/book/index.html
Nαυμ. Έλλης 4, 54625 Θεσ/νίκη, Τηλ./Fax: 2310 638447 - Ταχ .αποστολές: Τ.Θ. 1614, 54006 Θεσ/νίκη
http://www.photoeidolo.gr
29 Ιουν 2008
Ενοικιοστάσιο...
νοικιασμένες θέσεις... με την ώρα με το χρόνο, άντε ίσα όσο κρατάει ένα σόι στη ζωή.... σε τούτο το τσίρκο που ολο σκοντάφτει... ποιος θα προλάβει το θαυμα να δει;...
νοικιασμένες σκέψεις, με το σώμα με τη γεύση άντε ίσα οσο κρατάει ενα ποτήρι κρασί... σε τούτη τη ζήση που όλο χαζεύει... ποιος θα προκάμει το κόλπο να βρει;
Χριστίνα Σαββατιανού (2006)
ΤΑ ΠΕΝΤΟΒΟΛΑ
Το δωμάτιο γεμάτο φτερουγίσματα αγγέλων, πολύχρωμα φωτεινά, τιτιβίσματα θυμίζουν πουλιών του Αμαζονίου, με το αχ και το βαχ του τέλους συντροφιά... Τσίγκινη διακόσμηση φτηνή μα τόσο σπουδαία! Τα κεριά καήκαν και γίνηκαν τα έργα τέχνης, σκέτη τέχνη χωρίς έργο, μόνο με την υποψία της θερμότητας που άφησαν να πλανιέται γύρω από το παραφορτωμένο με κοφτά και κεντητά πετσετάκια.... Το βελονάκι ξέμεινε να αναζητάει στείρο το κουβάρι με το νήμα... Το νήμα που θα φέρει λύτρωση στα χέρια τα άπραγα.... Πιάνω ένα δυο γράμματα τα βάζω σε χαρτάκια κι έπειτα χαρτοπόλεμο τα κάμνω... έτσι για να γεμίσει κι άλλο το τραπέζι, για να έχουν συντροφιά οι άγγελοι.... Κουφά μηνύματα σκίζουν τις μικρές σιωπές, σκοτώνουν εκείνο το παιδί που χει κρυφτεί μέσα μου το βιάζουν να το κάνουν μεγάλο.... Μύστης γίνηκα και γεύτηκα τη μαγεία της βρωμιάς... έπειτα χάλασα ένα κιλό αφρόλουτρο από σάνταλο να φύγει το φτωχό της γκρίζο από πάνω μου... Τώρα μοσχοβολάει το δωμάτιο, μοσχοβολάει κι ο καναπές σαν να ρθε μόλις τώρα από κει από την ανατολή, λουσμένος στο μπαχάρι και στη λεβάντα... Ένα τελευταίο κερί μου κλείνει το μάτι παιχνιδιάρικα κι εγώ στην φλόγα του βλέπω καρδιές που διψούν, βλέπω μάτια που λαίμαργα αναζητούν φως, βλέπω ψυχές που αγαπούν τους αγγέλους, θαρρώ πως ειναι καθρέφτης το κεράκι δαύτο, η φλογίτσα του το μικρό κρυμμένο παιδί που κουβαλώ...
Ξεθάρρεψε και βγήκε και σε έπιασε από το χέρι και στο άλλο χέρι σου χώσε πέντε βότσαλα να παίξετε πεντόβολα παρέα... Ένα κουτί νερομπογιές και δυο λόγια θαρρετά ψελλίζει με θράσος και χαρά μαζί... και πετάει στον αέρα τα βότσαλα και κάνοντας μια τούμπα σκύβει και τα πιάνει...
Φλόγα μικρή γλύφει τους καναπέδες και τους παραδίνει στην άλλη τους ζωή την άυλη...
Μόνο τα βότσαλα μένουν να πετροβολούν τα άδικα και τα γιατί... κι εμείς τα παιδιά να κάνουμε τούμπες και να χορεύουμε παλιούς ξεχασμένους χορούς μέχρι να ξημερώσει...
Χριστίνα Σαββατιανού (2002)
Μικρόψυχες στιγμές
Έτσι τις ώρες που λέγονται τα λάθη τις ώρες που χάνεται η ψυχή...
Είναι κάτι στιγμές που χαράζουν λάκκους με φίδια σε γλυκά μονοπάτια...
Είναι τις ώρες που ενδίδεις στα μικρά...
Κι εκείνα σε εκδικούνται κλέβοντας τα σπουδαία...
Είναι κάτι στιγμές που μόνο εγώ μπορώ να με πληγώσω..
Και το κάνω με όλο το μίσος που δεν ένιωσα ποτέ,
Με όλη την ορμή που έκρυψε μέσα μου η εκδίκηση που ποτέ δεν συνάντησα,
Με όλη τη πικρή γεύση που αφήνει η σιωπή...
Είναι κάτι στιγμές που χάνεται η φύση
Που τα μικρά στήνουν πανηγύρι και χλευάζουν τα σπουδαία
Κάτι στιγμές που το σωστό γίνεται λάθος και κλέφτης
Έίναι κάτι στιγμές που αποχωρώ... Να όπως και τώρα
Είναι κάτι μικρόψυχες στιγμές που λυγίζουν το τόξο του ανέμου, τη ροή του χρόνου σταματούν
Είναι κάτι μικρόψυχες ματωμένες στιγμές που δεν υπάρχουν...
Είναι το αδύνατο που έρχεται να σώσει το τομάρι του
Είναι το ανόητο που έρχεται γελώντας και σκιάζει το σοφό...
Είναι κάτι στιγμές που είμαστε άνθρωποι σκέτοι...
Είναι κάτι μικρόψυχες στιγμές που ξεχνάμε κι αυτό, να ειμαστε άνθρωποι,
Είναι κάτι στιγμές που απλά δεν είμαστε τιποτε εκτός από ηλίθιοι παλιάτσοι...
Είναι κάτι μικρόψυχες στιγμές που γίνονται παγίδες...
Μικρές ώρες που μέσα στο αγλάϊσμα πετάω μαχαίρια στα σημαντικά
Βλέπω τη πληγή κι αναρωτιέμαι σε ποιά στιγμή να τη καρφιτσώσω?
Μικρές στιγμές που άλλο λένε κι άλλο κουβαλούν σα θησαυρό.
Είναι τότε που οι λέξεις μπερδεύονται, τα νοήματα κάμπτονται, η ζωή ξεστρατίζει...
Είναι οι στιγμές που φέραν τη σιωπή .
Είναι οι μικρές απουσίες που δυναμώνουν το θάνατο του κάθε τώρα
Είναι κάτι μικρόψυχες στιγμές που λέω να πάψω....
Χριστίνα Σαββατιανού (2001)
ΥΓΕΙΑ - Ελληνας αποκρυπτογραφεί τα καρκινικά κύτταρα
Του Ματθαιου Τσιμιτακη
Πηγή: εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ελπιδοφόρα νέα, μεταφέρει, μέσω της «Κ», ένας Ελληνας επιστήμονας που εργάζεται και διαπρέπει στο εξωτερικό. Μια κοινή πρωτεΐνη του ανοσοποιητικού μας συστήματος, που θα χρησιμοποιηθεί από τους ερευνητές ως «Δούρειος Ιππος» κατά των καρκινικών κυττάρων, αποδεικνύεται «κλειδί» για την κατανόηση και καταπολέμηση της σοβαρής ασθένειας, όπως προκύπτει από τις έρευνες του Ελληνα Μοριακού Βιολόγου και της επιστημονικής του ομάδας, στο Μόντρεαλ του Καναδά.
Ο λόγος για τον δρα Αντώνη Κορόμηλα και τις έρευνές του στη λειτουργία της κοινής σε όλα τα θηλαστικά και όλα τα κύτταρα πρωτεΐνης stat1. Τα ιδιαιτέρως σημαντικά αποτελέσματα των ερευνών της επιστημονικής ομάδας του κ. Κορόμηλα θα ανακοινωθούν στο 33ο Ευρωπαϊκό και 11ο διεθνές συνέδριο Μοριακής Βιολογίας και Βιοχημείας που διεξάγεται από χθες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τη συμμετοχή 3.500 Βιολόγων από όλο τον κόσμο.
Ιντερφερόνες
«Η πρωτεΐνη stat1 είναι κοινή σε όλα τα είδη θηλαστικών και σε όλα τα κύτταρα του σώματός μας», εξηγεί στην «Κ» ο Ελληνας καθηγητής και «η βασική λειτουργία της είναι να μας προστατεύει από μολύνσεις, ιούς και μικρόβια».
Οταν μολύνεται ο ανθρώπινος οργανισμός, τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος παράγουν μια κατηγορία πρωτεϊνών, τις ιντερφερόνες, οι οποίες στοχεύουν τα παθογόνα κύτταρα φτάνοντας έως αυτά μέσω της κυκλοφορίας του αίματος. Εκεί δημιουργούν ένα αντι-παθογόνο περιβάλλον και η πρωτεΐνη stat1 διαδραματίζει τον κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία αυτού του περιβάλλοντος.
Πρωταρχικός στόχος του ανοσοποιητικού συστήματός μας είναι η αναστολή της καρκινογένεσης, όμως τα καρκινικά κύτταρα βρίσκουν γρήγορους τρόπους να «ξεφεύγουν» από αυτή την επίθεση. Οσο ισχυρότερο είναι το ανοσοποιητικό σύστημα κάποιου, τόσο καθυστερεί η ανάπτυξη του καρκίνου, ενώ αντίθετα αν είναι αδύναμο, ο καρκίνος ευνοείται.
Ερευνες των τελευταίων ετών έχουν δείξει ότι η πρωτεΐνη stat1 επιβραδύνει την ανάπτυξη του καρκίνου, συνθέτοντας την πρώτη γραμμή άμυνας των κυττάρων μας. «Παρόλα αυτά συμβαίνει κάτι παράδοξο. Οι έρευνές μας σε καρκίνους του μαστού, της κεφαλής, του λαιμού και σε λευχαιμίες δείχνουν ότι η πρωτεΐνη η οποία φυσιολογικά βοηθάει στην καταστολή του καρκίνου, όταν αυτός καταλάβει τα υγιή κύτταρα υπερεκφράζεται βοηθώντας τον να αναπτυχθεί περαιτέρω», λέει στην «Κ» ο Αντώνης Κορόμηλας. Αυτό, ίσως είναι το «κλειδί».
Παρέμβαση
Ερευνες της ομάδας του κ. Κορόμηλα σε ποντίκια αποκάλυψαν πως τα καρκινικά κύτταρα μόλις προσβάλλουν τα υγιή «επαναπρογραμματίζουν» την πρωτεΐνη ώστε αντί να τα καταστέλλει, να τα βοηθάει να επεκταθούν κι άλλο. Ο Ελληνας επιστήμονας και η ομάδα του προσπαθούν να παρέμβουν στο τμήμα της stat1 που αλληλεπιδρά με τον καρκίνο και να το χρησιμοποιήσουν για να τον καταστρέψουν δημιουργώντας βάσιμες ελπίδες ότι ίσως σύντομα κάποιοι τύποι του (μαστός, κεφάλι, λαιμός, λευχαιμίες) να μπορούν να αντιμετωπιστούν με αυτό τον τρόπο. Πρώτος στόχος τους είναι η παραγωγή πεπτιδίων ή φαρμάκων που θα αποκαθιστούν τη φυσιολογική λειτουργία της πρωτεΐνης μέσα στα καρκινικά κύτταρα.
«Επειτα, επειδή η πρωτεΐνη βοηθάει τις ιντερφερόνες να χτυπήσουν την ασθένεια, κατανοώντας πώς την «επαναπρογραμματίζει» ο καρκίνος, θα μπορέσουμε να αξιολογήσουμε και αν οι θεραπείες με ιντερφερόνες μπορεί να είναι αποτελεσματικές ή όχι. Μπορεί ακόμα, παρεμβαίνοντας σε αυτό το σημείο, να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τη λειτουργία ογκολυτικών ιών», εξηγεί ο δρ Αντώνης Κορόμηλας. Οι ογκολυτικοί ιοί, είναι γενετικά τροποποιημένοι ιοί που έχουν την ιδιότητα να πλήττουν τα καρκινικά κύτταρα χωρίς να προσβάλλουν και τα υγιή που είναι δίπλα σε αυτά. «Οι θεραπείες για τον καρκίνο έχουν βελτιωθεί ήδη αρκετά με αγωγές που στοχεύουν συγκεκριμένα τα καρκινικά κύτταρα, αντί για όλα, όπως παλαιότερα», τονίζει ο Ελληνας επιστήμονας.
«Ο συνθήκες στην Ελλάδα...»
Ο Αντώνης Κορόμηλας σπούδασε στη Θεσσαλονίκη και το Τόκιο προτού εγκατασταθεί στο Μόντρεαλ το 1990. Αναπολεί την Ελλάδα, αλλά όπως λέει δεν σκέφτεται να επιστρέψει αφού δεν υπάρχουν οι συνθήκες. «Αρκετοί καλοί επιστήμονες επιστρέφουν αλλά δεν βρίσκουν το πρόσφορο έδαφος που υπάρχει στο εξωτερικό. Δύσκολα συνεχίζουν την καλή δουλειά στην Ελλάδα. Υπάρχουν κι άλλοι πιο δικτυωμένοι βεβαίως με την Ε.Ε. που κάνουν καλή δουλειά», λέει ο κ. Κορόμηλας. «Αν αντί να ξόδευαν τόσα χρήματα στους εξοπλισμούς προωθούσαν λίγο την επιστήμη, εγώ πιστεύω ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να πάει πολύ καλύτερα από κάθε ευρωπαϊκή χώρα. Υπάρχει το δυναμικό και η ποιότητα».